Hotele w Dubaju i nie tylko

Najważniejszą rolę w gastronomii hotelowej odgrywają restauracje, oferujące usługi gościom hotelowym i tzw. passantom, czyli klientom spoza hotelu. Począwszy od lat pięć dziesiątych XX wieku sieci hotelarskie zwiększają liczbę i zróżnicowanie restauracji hotelowych. Wysokiej klasy hotele Europy Zachodniej osiągają średnio 60-67% przychodów ze sprzedaży żywności i 25-30% ze sprzedaży napojów.
Restauracja hotelowa – to miejsce, w którym spotykają się goście hotelowi i goście z zewnątrz – zaproszeni na posiłek, członkowie grup turystycznych, młodzież, osoby starsze, dzieci i biznesmeni. Każdy z gości ma swoje upodobania, wymagania i specyficzne gusty! Zaspokojeniu ich wszystkich powinien sprostać personel kuchni i obsługa sali. W miarę szerokie menu, potrawy z kuchni regionalnej jako ciekawostka, ale także potrawy z kuchni międzynarodowej – to niezbędna cecha menu restauracji hotelowej.
Wielonarodowy i wielopokoleniowy charakter gości w restauracji hotelowej pozwala na wykazanie się sztuką kulinarna i wymaga szczególnej predyspozycji personelu do wyczucia i zaspokajania potrzeb gości, których gusty i potrzeby nie zawsze są nam bliskie lub znane. Forma obsługi gości w restauracji to serwis indywidualny lub bufet obiadowy, lub kolacyjny. Ta forma staje się bardzo modna i daje możliwość serwowania dań z różnych kuchni etnicznych. Jest też wygodniejsza do obsługi przez personel kuchni i sali.
Lounge service
Jedną z form usług gastronomicznych w hotelu jest świadczenie usługi W holach hotelowych. Ten typ usługi świadczony jest w hotelach o wyższych kategoriach, cztero i pięciogwiazdkowych. Posiłki serwowane są poza głównym pomieszczeniem restauracyjnym: W pobliżu sal konferencyjnych, w salach Wystawienniczo-barowych, holach recepcyjnych itp. Często usługa ta jest łączona z działalnością baru. Hotele w dubaju, które decydują się na prowadzenie tej działalności, dysponują zazwyczaj dużą powierzchnią holu, która dzięki lounge service zaczyna W bezpośredni sposób przynosić zyski.